mandag 7. mars 2011

Ambi Valens

Fru Ambi Valens
Jeg sammensatt? Skjønner ikke hva du mener!

Jeg vil være hjemme med barna mine og gi de alt de trenger av kjærlighet og trygghet. Gi dem en lun havn hvor de bygger opp grundig og solid trygghet til å takle alt det rare livet vil kreve av dem. Jeg vil at hjemmet vårt skal være raust på omsorg og tid -og kjekke aktiviteter. Jeg vil bruke talentene mine, bryne hjernen min, utvide kunnskapen min, jeg vil utfordres i møte med andre voksne og kjenne at jeg har en arena utenfor heimen. Altså vil jeg være mest mulig hjemme, samtidig som jeg ikke vil det.

Jeg vil at barna mine skal være i barnehagen, men selvfølgeligmest hjemme. Jeg vil at tiden hjemme skal være preget av lek og hygge, aktive vokse og barn. Jeg vil ha tid for meg selv. Jeg vil kunne lese avis og blogge og drikke kaffe uten at det hagler matcboxbiler fordi min oppmerksomhet ikke er på Verdens Midtpunkt. Jeg vil ha de lengst mulig i barnehage om dagen for da blir det mindre tid for meg å aktivisere før legging.

Jeg vil utforlde meg og bruke talentene mine, men jeg vil ha tid og fri på dagene til å gjøre ingenting. Jeg vil bli sprek og fit, men jeg vil nyte livet på sofaen.

Jeg vil ha  hundreprosent fokus på barna mine. Jeg vil ha 100 prosent fokus på meg. Jeg vil ha hundre prosent fokus på ekteskapet.

B. Alanse?

3 kommentarer:

  1. Denne bloggen havner nok på Google Readeren min! :) Lo høyt av punktene i forrige innlegg! Veldig festlig og gjenkjennelig! Og dette innlegget også kjenner jeg meg absolutt igjen i! :)

    SvarSlett
  2. Love it, love it. Du skriver så det treffer meg mitt i fletta!!! Kjenner meg såååå igjen!! Love you!!!!

    SvarSlett
  3. Snek du deg inn i hodet mitt og eller??

    Puste ikke bare inn men også ut.
    La humla suse og klokka leve sitt eget liv.
    Sile ut og skrelle bort krav.
    ... ...

    Balanse ja....Hm.. hønene er flinke til det! Skjønner ikke at de til og med slapper av og blunder når de vagler og utøver sin balansekust...Men om de er forbilder? Får bli til ettertanke det:)

    SvarSlett