tirsdag 1. mars 2011

Festen er over

Det er utrolig rart, trist og latterlig at Duedalen er lagt ned. For en gjeng!

En liten oppsummering av kvelden:

  1. Dusjen. Var ufattelig deilig en periode. Bare bittelitt forstyrrende at det var en liten fyr som hamret på døren og ville inn store deler av tiden. Jeg fikk også besøk av min datter som hadde bæsj til under armene. Artig lukt.
  2. Sminken. Fikk på foundation og syns jeg så rektig så fin ut. Deilig.
  3. Stasklær. Fant noe jeg var litt passelig fornøyd med. Funka som ei kule. Glemte ytterjakke. Ikke å anbefale.
  4. Rene klær. Jeg fant faktisk rene klær inni bombenedslaget og følelsen av å sette seg i bilen og vite at: nå, Elisabeth, nå er det bare deg!" var deiligdeilig! Og jeg hadde veske. Ikke stelleveske, men liten veske helt uten bleier.
For en deilig følelse det er å ikke tørke gulp fra skuldrene en hel kveld! Jeg er med andre ord ganske nøgd med kvelden. En ting innser jeg at ikke funka. Det med å bare være meg. Jeg er jo alle de tingene jeg skulle velge vekk å ikke være. Jeg tenker spesielt på at det var meg revnende likegyldig hvem som var der. Funka jo ikke i det hele tatt. For en gjeng med kvalitetsfolk! Det er jo superviktig hvem som var der. Det er jo de som betyr Duedalen for meg. (+beboerne sef) Det var så utrolig kjekt å se alle igjen. Mange har jeg ikke snakka med det året jeg har vært vekke fra Duedalen og ikke visst at jeg har savna. Nå satt de der på rekke og rad med kontoen full av gode, gamle minner fra sommervakter på Fogn, utforkjøringer på glatta i supermann t-skjorte, livetsominnsatsfotball, julekveldsvakter, julebordablegøyer og 21-runde... Denne gjengen innehar et arsenal av kvalitetsminner det bare er vi som deler. Oioioi så kjekt det var å dele kvelden med dere.
    (Duedalen var -nitrist å skrive preteritum- en behandlingsinstitusjon for folk som ville ut av ruslivet. Blå-kors drev den med penger fra Helse Vest. Nå gir ikke Helse Vest mer penger og dermed blir det ikke mer drift. Skriver nok mer om dette en annen gang!)

    2 kommentarer:

    1. Det er ikke så mange Duedalen-minner vi deler, Elisabeth. Men så er det det på en måte allikevel. Jeg stemmer i med deg: for en gjeng! Kvelder som i kveld føler jeg meg bare umåtelig heldig som har fått bli kjent med så mange flotte mennesker.

      SvarSlett
    2. Hahahahaha, huske godt utforkjøringen i supermann t-skjorte;) Me sko på aerobic med damene på Fogn, men den gang ei...Herligt minne!

      SvarSlett