torsdag 31. mars 2011

Beven



Fylt av beven over ukjent fremtid
kommer vi til Deg 
som gav oss livet.
Det som skjer i dåpen gir oss trygghet.

Dette verset er en hentet fra en dåpssalme som er skrevet av en mister Ellingsen. Svein tror jeg. 
Jeg fasineres av hvordan de enkle ordene understreker en sannhet for meg. 
Mamman i meg kjenner igjen en skremmende sårbarhet når jeg holder det nydelige og skjøre livet i hendene mine. Jeg skulle gjort alt for å beskytte barna mine mot vanskeligheter, galskap, idioter, fare og ellers alt ukjent fremtid kan inneholde! 
Jeg skjønner ikke hva jeg skulle gjort uten Guds trygghet.
Og ellers?
 Nei, jeg sitter her i beven.
Alt for lite brukt det ordet.

2 kommentarer:

  1. Kom akkurat over bloggen din:) Så flott blogg du har:) legger meg til som følger hos deg jeg:)

    Ønsker deg en super torsdag:)

    W

    SvarSlett
  2. Heisann :)
    Flott å lese innlegget ditt! Jeg kom i grunn litt tilfeldig over det, for jeg lurte på hva ordet "beven" betyr. Så jeg søkte på det så kom din side opp!! Men hva betyr i grunn det ordet? Jeg klarer ikke å finne ut av det...

    - Sindre

    SvarSlett