fredag 8. april 2011

Helt blank

Det er flere som velger seg april. Bjørnson gjorde det. Hvitveisen pleier å gjøre det. Påska pleier å gjøre det. Når svigers skulle få ut eldstegutten var det april som ble valgt. Det er en fantastisk måned. Det er lysere, det er varmere, det er kobles på nye farger på paletten rundt oss. Tilstander som alt i alt er meget energigivende og positive. Måneden innebærer også endel knaking, grubling og sukking for min del. I 12 år har denne måneden båret preg av svigers sin eldste sønns fødselsdag. Spørsmålet er like prekært hver år: Hva i ALL VERDEN skal jeg gi ham i år? Jeg skjønner det ikke. Var det ikke nå nettopp at jeg kjøpte bursdagsgave til ham sist?

Jeg elsker gaver. Jeg er kjempeglad i å kjøpe gaver. Kreativiteten min kribler når jeg tenker på hva jeg skal gi til den eller den. Har gode planer både for nyfødtgaver og for en 2års gave som ligger foran. Og en 68års gave. Hva er det som slår inn som gjør at jeg blir helt blank når det kommer til forslag til den mannen jeg kjenner best på denne kloden? Jeg tror kombinasjonen av A: han fortjener det beste og B: dette året skal jeg virkelig overraske ham = litt for mye for mitt lille hode.

En periode var det ganske enkelt. Da slo jeg til med en cd og en stykk genser hver år. Jeg syns dette var genialt. Helst V-genser i håp om at han kanskje droppa hettegensrene for en kveld eller to. Dette var i den intense hettegenserperioden hvor han opererte med "finhettegenseren" han hadde tenkt å bruke i juleselskap hos svigerfamilien sin. Denne perioden er nå over og han kler seg strålende helt selv. Det med cd har også blekna, gitt. Spotify er en ting. Du kjøper ikke cd til en musiker som har som ca hører på et nytt album om dagen.

Takket være meg eier han en klokke, restaurantbesøk, kinobilletter, konsertbilletter, bilder av barna, en forsterker (man slår da til en gang i blandt.) Ja, også selvfølgelig parfyme, pulsklokke, verktøy. Jarra.

Panikken brer seg litt og jeg setter på et press på kreativiteten min som jeg håper skal resultere i at dette året skal bli en killergave som går inn i historien som en skikkelig klaff!

BLANK...
Hjelp.. Any One???

3 kommentarer:

  1. Storbyferie. Kjekt for deg, kjekt for han. Vinn Vinn. Ingjerd

    SvarSlett
  2. det er so koselig å lese bloggen din :-) du skriver kjempe bra!!!
    eg har eit kjempegodt tips til gave :-) for mange år sidan, laga eg eit kort som eg klistra på små hjertelapper.. på dei lappana stod det f. eks.. komlemiddag, morgenvakt (at eg skulle stå opp med ungane altso ;-) , massasje, ... helgefri (fisketur med kompis), ...eg har visst glømt det meste.. men det er berre å finne på kjekke ting som mannen din liker.. so skreiv eg på eit lite dikt.. og bedyra at han kunne ta ut desse gavekorta kortid som helst...
    lykke til med kva du måtte finne på :-) du kan jo og gjere som ei på landstil gjorde til farsdag... kjøpte ei fantastisk lysekrone :-)

    klem therese (landstil tananger :-)

    SvarSlett
  3. Hva med et strikkhopp?

    Eller rett og slett en speilblank søndag uten barn og BARE deg!

    SvarSlett