tirsdag 12. april 2011

Loppis.happy

Som kloke hoder muligens har registrert har jeg vært på loppis i helga. Det var varmt, trangt, kjekt og inspirerende! Jeg kom hjem med diverse krimskrams som skal bli til gull! Bla var det meeengder av messing på bordene. Faktisk et eget bord med messing.





Bak stod det to menn som tydligvis var satt der fordi kånene var i forening sammen og dette gjorde de hvert år for at de skulle bli fornøyd disse kånene. De hadde til og med fått hver sin malerhatt som satt sånn på toppen av hodet. Bare så vidt den berørte hodet, men det var jo uniformen så de hadde den pliktoppfyllende på. Også hadde de sånn magetaske til å ha pengene i. Jeg jubla inni meg, fikk høy puls og forta meg bort til de skinnende juvelene for å hamstre. Jeg samlet hendene fulle og fikk meg en god gjeng.




Han var oppgitt hatte mannen. Hva i all verden skulle alle unge damer (Takktakk!!)  med all denne messingen? "Jo, jeg skal spraye den! De blir kjempefine!" Runde øyne himler mot meg. Mot den andre mannen med alt for liten hatt og tung magetaske. "Hu ska spraya de, hørre du!" Jeg betalte og halsa meg videre.





Når jeg går hører jeg at de ivrig roper videre til mannen (med hatt og magetaske) på nabobordet: "de spraye de. Messingen. Ja, kvitt. Det e derfor de ska ha messing de unge damene nå.


1 kommentar: