lørdag 28. mai 2011

Velsignelser



Det er en del mennesker som har flytta inn på innsida hos meg. 
Venner som jeg har delt spesielle tider med. 
Det være seg jobbtider, treningstider, barnetider, ventetider, arbeidstider, barseltider, syngetider, ledetider, kirketider, gruppetider, solingstider, reisetider... 
Vi har hatt masse opplevelser sammen. Masse latter og morro. Masse alvor. 
MASSE hjerte til hjerte prat. 

Livet tar oss videre. 
De mye omtalte veiene får forskjellig retning. 
Venner som visste mye. Visste noe. Visste alt. Visste lite 
om meg tar med seg litt av meg videre i sin retning 
og jeg går takknemlig videre.
Nå vet jeg at vennskapet vil vare selv om det blir endret. 
Endret, men ikke borte. 
De er som velsignelser lagret på en konto som jeg kan hente frem ved behov. 
Velsignelser som ligger foran og venter til neste gang våre veier møtes igjen. 

I dag skal jeg i hadetbra-party til ei venninne. 
Nå skal vennskapet vårt endres fra stikkeinnominnimellom til reiseveldiglangt for å se hverandre. 
Det er en fin teori dette med endring i vennskap. 
Praksis: Det er en del smerte innvolvert. 

Glad i dere, velsignelsene mine!
You know who you are !
Smask

1 kommentar:

  1. Det betydde utrolig mye å ha ei som deg dei første årene mine her i Stavanger, Elisabeth! Trygg, god og omsorgsfull :) Du har lært meg mye om Jesus! Takk. Klem, Kjersti

    SvarSlett